Matteo Cardamone, design leader based in Torino


I coordinate your creative team, getting the best from people and resources.

I am specialized in project management and creative direction, developing my strategies on shared work and human connections.

 
 

Services

 

Creative Agencies

I organize internal teams in communication agencies working on projects in need of managerial and creative sprints. I can also lead new business opportunities joining brainstormings or creating competitive projects presentations.

All’interno di agenzie e studi di comunicazione posso gestire team di lavoro o intervenire su progetti bisognosi di uno sprint creativo. Posso offrire il mio aiuto nella ricerca di nuove opportunità di business o posso essere strategico nelle fasi di preliminari di brainstorming e in quelle finali di creazione di presentazioni di concept.

Freelancers teamwork

There is always an efficient way to manage the ambitions of each designer in a freelancers team. If you work by yourself instead, and you considered the organizational aspects of the job as a burden, my abilities can help you in client management, project timing, and creative direction.

Posso lavorare insieme a team di freelance riuscendo a sintonizzarmi su esigenze e ambizioni di ognuno. Se invece sei un freelance che lavora da solo, posso aiutarti a gestire tutti gli aspetti manageriali che spesso vengono considerati una seccatura: gestione del cliente, timing di progetto e direzione creativa.

Me and the brand

I can work solo by getting in connection with the brands. The goals of the collaboration can be a single consultancy activity or the organization of a team for ongoing projects.

Posso essere d’aiuto alla tua azienda come singolo professionista. L’obiettivo della collaborazione può essere una singola attività di consulenza o l’organizzazione di team creativi per progetti continuativi.

case in progress

 

Specs

Project management

Establishing a comfort zone and stimulating team connections, we can help team members to express themselves at their best.

Stabilendo una comfort zone e stimolando il confronto di squadra, si può aiutare i membri del team a esprimersi al meglio.

Creative direction

If we create a product story, we are forced to set the goals of the communication before proceeding with the design.

Creando una storia di prodotto si è obbligati a stabilire gli obiettivi della comunicazione prima di procedere con la progettazione.

LEADERSHIP

We could encourage
the behaviors that make
the team stronger if we invest our energies serving others.

Investendo le proprie energie aiutando gli altri, si incoraggiano quei comportamenti che rendono il team ancora più forte.

 

CLIENTS

Nike
Alfa Romeo
Condé Nast
Technogym
Juventus FC
C. di San Paolo
Champion

 
/*plugin per over gallery*/